Rittz även känd som White Jesus.

Ska jag vara helt ärlig så tänkte jag först ”vafan är detta för snubbe” när jag såg bilden här ovan. Faktumet att det är Yelawolf som har tagit honom till rampljuset talade inte direkt för mannen heller. Men förutfattade meningar stämmer ju inte alltid och även fast jag inte gillar Yelawolf så verkar han ha bra smak när det kommer till rappare i alla fall. Atlanta rapparen Rittz ser inte ut som den typiska ATL rapparen med boom rap och det är han inte heller. Även fast det är ju den musiken han gör så är det något unikt och han sticker helt klart ut ifrån mängden. Just nu så lyssnar jag igenom han mixtape White Jesus där bland annat Yelawolf och Big K.R.I.T. medverkar med produktion från producenter som DJ Burn One. Lyssna på titelspåret här nedan och även låten Wishin där Rittz blir personlig när han går in över ett XX sample.

Taggad , , , , , , ,

Kommentera

